torsdag 26 november 2015

Black Friday

I morgon är det Black Friday, en shoppingdag och ett fenomen ursprungligen från Philadelphia i USA som nu spridit sig hit och är en enorm readag med stor potential för handlarna men även för oss kunder.

Det finns fantastiska möjligheter att hitta produkter till bra priser och det är inte begränsat till konsumentvaror du hittar på stan utan fenomenet har snappats upp av Avanza efter att ett gäng bloggkollegor twittrade om det. Avanza erbjuder sina kunder courtagefri handel på amerikanska aktier denna Black Friday.

Har du inte ett konto på Avanza kan du skaffa ett här men eventuellt är det lite sent att hinna fixa en kapitalförsäkring och läsa igenom avtalet för utlandshandel samt sätta över pengar och börja handla innan shoppingdagen är över men låt inte det hindra dig. Det är aldrig för sent att börja diversifiera sin portfölj och courtaget är i vanliga fall inte mer än en dollar vilket gör det riktigt billigt att handla internationellt.

Själv kommer jag ta tillfället i akt att shoppa loss och jag kommer att berätta om det så snart jag hinner. Den amerikanska börsen är öppen från 15:30 till 19:00 idag och jag sitter med fingret på köpknappen och ett nyinkommet lönekuvert att hantera.

Tack Avanza för den här dagen av spänning.

Vad gör du på Black Friday?


Det här är inte ett sponsrat inlägg. Jag är bara glad att få saker billigt. Däremot är länken till kontoansökan en länk som ger mig ett par kronor ifall du använder och faktiskt startar ett konto hos Avanza.

Bildkälla: Avanza.se


2 kommentarer:

  1. Har inte jag alltid sagt att du hade en annan framtid än den du hade planerat tidigare? Du får börja frilansa och sälja artiklar till tidningarna, till och med jag fick lust att shoppa aktier på det sättet, Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kajsa!

      Vi får väl se vad framtiden bär på. Med uthållighet och lite tur hoppas jag kunna nå en situation var jag i huvudsak bestämmer själv över min tid och då kanske det blir mer skrivande.

      Radera