fredag 26 februari 2016

Det är fredag

Sista börsdagen för veckan och OMXS30 har klättrat ytterligare några procent i veckan och verkar fortsätta klättra. Långsiktigt spelar det inte så stor roll och för mig är det egentligen ganska irrelevant även om jag föredrar billigare aktier eftersom mina pengar räcker längre då.

Viktigare för mig är då det faktum att jag idag har fria tuggytor igen och kan äta fast föda för första gången på en vecka. Förra fredagen var spännande med start på operationsbordet efterföljt av en presentation och på kvällen hade vi biljetter till Water on Mars vilket var en riktigt häftig jongleringsföreställning med tre prisbelönta jonglörer. Jag kunde ju inte missa det, biljetterna var köpta långt i förväg och vi hade sett fram emot det hela länge varför det blev ett par extra smärtstillande och iväg bar det.

Jag var definitivt inte förberedd på att smärtan efter en bortopererad visdomstand skulle vara så intensiv efter att ett par veckor innan legat på operationsbordet där de försökte dra tanden men misslyckades. Efter det var smärtan som en smekning jämfört med när de faktiskt lyckades plocka ut tanden men med tillräckligt mycket kemikalier gick det bra att uppleva showen fast sinnena blev en gnutta påverkade. Ljus, färger och rörelser blev lite mycket och fluorescerande jonglerbollar skickade med kraft genom luften skapade fina mönster på min retina. Jag njöt nog mer än jag borde gjort av den showen men jag försöker se det positiva med livet och om lite smärta gör underhållning bättre får det väl vara så men jag tänker inte göra det till en vana.

Nu har svullnaden gått ned såpass mycket att jag kan äta relativt obehindrat och jag ser fram emot helgens gastronomiska utsvävningar. Lite extra tid och planerande tillsammans med goda vänner gör middagen extra njutbar och efter en vecka av grönsakssoppa och puréer skall det bli riktigt trevligt med lite "riktig" mat igen.

Lönen landade på kontot igår och en angenäm vitamininjektion pressades in på aktiekontot. Jag ser fram emot nästa vecka och hoppas att jag får användning för det nya kapital jag nu har tillgängligt. Ett amerikanskt fastighetsbolag jag haft ögonen på ett tag levererade igår kväll en rejält njutbar rapport men kursen har hoppat uppåt en hel del de senaste veckorna och jag har varit lite tveksam till att kliva in men nu får det snart vara bra med mitt velande. Jag hoppas ha modet att trycka på köpknappen när USA vaknar i eftermiddag.

Njut av helgen och se fram emot nästa vecka.

Bild: Freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar