söndag 14 februari 2016

Tandkross på gång

I fredags kom brevet från från käkkirurgen. Det gick oerhört mycket fortare än jag räknat med att få en tid för att ta bort tanden de misslyckades ta bort i förra veckan. Nästa fredag är det dags igen och det kommer bli en oerhört spännande dag. Jag vill inte försöka byta tiden för vem vet hur länge jag får vänta då. Jag vill ju få det gjort så att smärtan och obehaget inte är mer utdraget än nödvändigt.

Samma dag som operationen är det inplanerat ett seminarium för uppsatsen med verbal presentation. Detta skall ske lagom till att bedövningen släpper och senare på kvällen skall jag sitta på en hysteriskt underhållande nycirkusföreställning. Det hade kunnat planeras lyckligare men jag ser faktiskt fram emot alla dessa upplevelser för det tar mig vidare.

Jag hoppas att jag denna gång får utskrivet någonting häftigare än Alvedon men vi får väl se. Som minst kommer jag insistera på att de anstränger sig lite mer med sömnaden än de gjorde sist för jag vill helst slippa vänta över en vecka på att ha fria tuggytor igen. Soppa kan vara gott men slät soppa eller yoghurt till varje mål är onekligen lite tråkigt. Bra för figuren men lite tråkigt.

Vi är två veckor in i februari och stegräknaren håller takten. Jag har lyckats promenera in en rejäl portion av det jag inte lyckades stega fram i januari och som följd av den lite högre träningstakten och kraftigt sänkta konsumtionsnivåer visar vågen på ett framgångsresultat jag inte hade vågat hoppas på för ett par veckor sedan. Lägg till ytterligare en till två veckor av flytande föda och vi kanske börjar närma oss målvikten :-)

Det enda som kan anses arbeta mot mig är börsens stadiga nedgång men eftersom jag anser att lägre priser innebär möjligheter snarare än hinder är nedgången någonting jag uppskattar. Det enda tråkiga med nedgången är att investeringskapitalet är slut och belåningen är på toppnivåer men med lite tur får jag utbetalt en kostnadsersättning i nästa vecka som kan ge mig lite mer krut att putta in i portföljen.

I veckan kunde vi läsa en liten analys på z2036 av Dream office vilket är ett mycket spännande men riskfyllt utdelningsbolag och det kliar på ett jobbigt sätt i fingrarna. Vi får väl se vad nästa vecka erbjuder.

Njut av veckans sista kväll och lycka till nästa vecka.

Bild: Freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar