söndag 17 juli 2016

Veckobrev 28

Andra semesterveckan är snart till ända och tyvärr är det bara en kvar men jag har inte tid att vara negativ och sura över livets förgänglighet. Den här veckan har har bjudit på ett besök hos vänner i Karlstad och en provomgång av frisbeegolf. För er som inte testat frisbeegolf kan jag klart rekommendera denna aktivitet. Ett roligt sätt att få en gnutta motion under mycket trivsamma former.

Utöver detta finns det inte mycket att berätta som inte andra redan sagt. Börsen har klättrat ganska konsekvent uppåt varför jag avvaktat med köp men efter OHIs utdelningshöjning vill jag fylla på lite grann. Veckan har bjudit på en del preffutdelningar motsvarande bilkostnaderna en normal månad och andra kvartalets rapporter haglar in men jag hinner inte riktigt med att fokusera på dem utan tar främst del av mina bloggrannars förnämliga sammanfattningar av de viktigaste nyheterna och andra sammanfattningar från media i allmänhet men vad jag kan se av de senaste nyheterna från veckan meddelades jag att Tobin Properties löste in hälften av preffarna vilket var väntat. Cloetta, Atlas Copco och Castellum levererade riktigt fina rapporter över förväntan allihopa och Atea som jag skrev om i veckan kom med en riktigt stark kvartalsrapport och Långsiktig Investering gjorde åter igen ett förnämligt arbete med att analysera bolaget (länk här) men aktien är upp 8 % sedan senaste köpet och då har jag svårt att motivera mig att trycka på köpknappen. Vi får se om jag klarar det.

Semestern fortsätter och tiden för bloggen minskar men jag försöker hålla er uppdaterade med vad som händer och det sista jag vill göra idag är att skicka en tanke till de drabbade i Nice. Hemskheterna haglar och vi andra är tvungna att göra vad vi kan för att hantera världen och försöka göra den till en bättre plats efter bästa förmåga.

Ta hand om er allihopa.



Bildkälla: pixabay.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar