söndag 21 augusti 2016

Veckobrev 33

Den här tiden på året har vi ganska lite att göra på jobbet och de flesta väljer att ta ledigt. Det innebär att jag har suttit, i stort sett själv på kontoret med begränsade mängder sysselsättning vilket inte nödvändigtvis är det bästa för produktiviteten men jag klagar inte. Det har varit ganska skönt.





Börsen tuggar på. Upp ena veckan och ned andra. Den här veckan är vi ned en och en halv procent men eftersom det är en vecka kvar till löning har jag inte handlat några mängder. Men det är klart, lite har det ju blivit. Jag fyllde på med Cloetta och köpte även in Cloetta i AVL-portföljen. Jag fyllde på ytterligare i Novo på 307 danska och några vändor Atea slank med innan kursen gick på rekyl i fredags med nästan 4 % upp.

Igår sprang hustrun midnattsloppet och jag stod bredvid och hejade på. Jag hade gärna varit med men sedan jag sabbade knät för några år sedan vågar jag inte springa men snart börjar höstsäsongen på friskis och då blir det nya tag. Vilket förövrigt påminner mig om att jag måste leta fram ny musik till höstens pass. Har du en favoritlåt som går i ungefär 130 BPM +/- 10 så får du gärna förmedla denna. Eventuellt kommer den att spelas på en Friskis & Svettisanläggning nära dig inom kort. Istället för att springa fyllde jag en termos med The Ultimate Zin och hade lite picknick i slottsskogen istället. Det kändes som den perfekta drickan när man ägnade sig åt en av de sju dödssynderna - lättja.

Under veckan ramlade det in utdelningar från OHI, Realty income, Kinder morgan, Stag och Novo Nordisk och även om det är ganska små summor det rör sig om är det ändå väldigt trevligt att se slantarna föröka sig. Om jag inte är helt ute och cyklar var detta månadens sista utdelning men om ett par veckor är det dags igen även om september är riktigt svag på utdelningsfronten.

Nästa vecka hoppas jag på lite mer att göra på kontoret men inte för mycket. Den som lever får se.

Må väl allihopa.





Bildkälla: freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar