torsdag 29 september 2016

Företagarpodden

Jag har följt efter Günter från sparpodden till företagarpodden dels för att jag gillar Günter men också för att företagarfrågor intresserar mig eftersom jag arbetar med egenföretagare och som egenföretagare. Jag har givetvis inte valt bort sparpodden för jag gillar det nya gängets strävanden för kunskapsspridning också utan jag har helt enkelt lagt på en podd att lyssna på.


Sedan start har Günter stressat Jenny om hennes sparande och för några avsnitt sedan lämnade Jenny en cliffhanger om att hon hade ändrat sina rutiner och skulle avslöja allt om sina nya sparanden och därefter följde flera avsnitt utan detta sparinslag.

Jag tycker att det är fullständigt rimligt men jag kunde inte låta bli att pika Günter och Jenny för detta bortfall och som följd av mitt ihärdiga tjat tog de upp det i dagens avsnitt så här sitter man med en mysig, begynnande migrän man försöker bota med en tidig lunch tillsammans med Günters avslappnande stämma och så får man lyssna till hur en sparnovis har tagit sina första staplande steg mot en rikare framtid med en stadig slant i en gratis indexfond. Jag blir i själ och hjärta varm och lycklig när jag hör sådana historier oavsett om jag känner den omvände eller inte och eftersom Jenny i avsnittet beskrev att hon dessutom började runt Brexitturbulensen kunde hon nu gotta sig åt en uppgång på över 10 % vilket förhoppningsvis fungerar som ytterligare en morot att fortsätta spara på detta nya sätt.

Månatligt sparande och indexfonder är i sin enkelhet en underbar och vacker företeelse för oss sparnördar.

Har du inte kikat in Günters föreläsning om hur du på ett enkelt sätt blir miljonär kanske det är dags nu?

Lycka till allihopa


Bildkälla: företagarna

4 kommentarer:

  1. Usch, jag som redan har för många poddar att lyssna på, ska jag nu behöva trycka in den här också?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Nej du behöver inte lägga till den här om du inte vill. Jag tvingar ingen.

      Radera
    2. Nej, men du sålde ju in den nu. Eftersom jag också gillade Günther i Sparpodden, också är företagare och intresserad av den typen av frågor. Jag vet bara inte var jag ska hitta tiden. Jag lyssnar redan på poddar nästan all vaken tid förutom när jag själv skriver (den simultankapaciteten har jag inte).

      Radera
    3. Förlåt Micke... Det var inte meningen att ge dig ännu mer att göra :-) Hoppas du överlever bördan.

      Radera