fredag 8 december 2017

After Work med Nordnet

Igår blev jag utsläppt, själv, för första gången på flera månader. Igår fick jag till fullo ägna mig åt en av mina nördigaste hobbys börssnack. Igår var jag på after work arrangerad av Nordnet.

För mig vars arbete nu är att vakta en bipolär våldsverkare med klara självskadetendenser vars enda nöjen i livet verkar vara att förstöra saker, skrika och kasta mat omkring sig (föräldraledighet), är det ganska skönt att komma hemifrån ibland men det blir ganska sällan för när hustrun kommer hem skall maten lagas och ätas, bäbisen skall badas och nattas och efter det är all energi hos herr AvL helt slut och soffan eller sängen blir det enda mål som finns.



Men igår kom dagen då jag gjorde stan. Jag fick en möjlighet att ta ett glas vin tillsammans med börsintresserade och lyssna på föredrag från nordnettarna, Spiltan och Gottodix. Det var skitkul att live få ta del av deras syn på börsläget och dessutom få mingla lite. Jag har tidigare snackat med både Joakim Bornold och Alexander Gustafsson vilka är två riktigt sympatiska herrar med stort intresse och bred kunskap inom favoritområdet ekonomi. Det här är också grabbar som gör att jag pendlar lite mot att gilla Nordnet bättre.

Hade hemsidan varit aningen mer lättnavigerad (vilket verkar vara på väg) eller om Avanzas sida går ned en gång för mycket (den har legat nere av olika anledningar flera gånger per månad det senaste halvåret vilket faktiskt är ganska kasst) så kan det mycket väl bli så att jag flyttar för Nordnet är fortfarande en riktigt skarp aktör i branschen.

Extra skoj var dock att få träffa Jacob (Gottodix) Henriksson. En vansinnigt kunnig herre med en nykter och välinformerad syn på världsekonomin vilket gör att det är mycket intressant att ta del av hans kunskaper och erfarenheter.

Att dessutom representanter från Spiltan var där gjorde bara kvällen bättre för både fondbolaget och investmentbolaget spiltan är bolag jag gillar, följer och allt som oftast investerar i. I dagsläget äger jag inte några aktier i investmentbolaget Spiltan då jag tycker att Paradox utgör en lite för stor del av substansen men med lite bredare portfölj skulle jag inte vara sen att hoppa på tåget.

Det här blev ett ganska splittrat inlägg men jag ville mest förmedla en glädje och skryta lite om att gubben har flytt sin husarrest. Var du på plats är det också mycket möjligt att vi skakade tass och utbytte vänliga plattityder utan att du vet vilken kändis du precis träffat (du får själv läsa in den drypande ironin i det här stycket).

Ha en go helg allihopa



Bildkälla: nordnet.se

2 kommentarer:

  1. Detsamma AvL. Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår du också där? Jag hade missat att du var från väst. Kul. 😀

      Radera