söndag 26 juni 2016

Veckobrev 25

Midsommarhelgen har passerat och vädret var ett klassiskt midsommarväder men i min värld innebär det bara en ursäkt att vara inomhus. Inomhus blir det mesta en gnutta mer intimt och istället för lekar kan man sitta i stillhet och försöka engagera sig i relativt intellektuella utbyten. Trots att jag trivs bra i skog och mark och försöker få en mil i benen varje dag oavsett väder så trivs jag väldigt väl i en mjuk fåtölj med en bok och ett glas whisky. Livets dualitet.

Till de större nyheterna den här veckan får man väl lägga Brexit och nästa veckas spänningar är någonting jag ser fram emot. Jag är glad att jag valde att vara försiktig med lönen. Jag har i ärlighetens namn inte hunnit få över den till Avanza ännu men en direktinsättning under morgondagen hägrar precis bortom horisonten.

Var för guds skull försiktig med säljknappen om du inte har en uttalad strategi och är extremt aktiv på marknaden. Personligen har jag låst in min säljknapp på livstid och möjligheterna till omvärdering av den domen kan först bli aktuell om många år. Missköter den sig blir det isolering.

Köpknappen däremot vann och kommer bli nästan oanständigt använd i perioden som kommer. Är det nu vi får se H&M under 200 kr? Atlas Copco får starkt köp under 270 kr och Castellum för en hundring kommer tvinga mig att överväga huruvida jag behöver en lägenhet eller klarar mig med endast bilen som bostad. Nu tror jag väl inte att det kommer bli riktigt så illa men den som lever får se.

Vad hoppas du på under nästa vecka?



Bildkälla: pixabay.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar