tisdag 1 augusti 2017

Första arbetsdagen och första augustiköpet

Inlägget innehåller affiliatelänkar

Igår klarades första arbetsdagen efter semestern av. En ganska trevlig dag och jag blev positivt överraskad - det tog nästan 10 minuter innan jag fick veta vilka småfel jag gjort i deklarationerna jag skickade in innan semestern. Felen ändrade ingenting men det är ju alltid skönt att få veta att man inte är perfekt.




Eventuellt får jag reda på att jag inte är prefekt igen om ett tag när det visar sig att mina första köp i augusti var värdelösa men jag slog idag till på en näve H&M aktier igen. Jag tror på bolaget på lång sikt och det faktum att dollarn blivit billigare och förhoppningsvis håller sig från 9-kronorsstrecket ett tag så finns det möjlighet att vi kommer se bättre marginaler i H&M framöver och det skulle vunna ge aktien en skjuts uppåt. Tills dess håller jag mest tummarna för att resultatet skall räcka för att fortsätta den 44 år långa perioden av att aldrig sänka utdelningen. Jag hoppas och tror att 210 kr/st med en förväntad direktavkastning på 4,6 % skall kunna vara en hygglig investering på 30 års sikt.

Fyra dagar kvar till helg. Det var längesedan jag kände en längtan till helgen men den här semestern har ingjutit en längtan hos mig. Det skall bli riktigt fräckt att vara pappaledig. Trodde aldrig att jag skulle tycka bäbisar var kul men min egen är ganska mysig.



Bildkälla: HM.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar